Joomla Template by Create Website

Προγράμματα πρόληψης εξαρτήσεων και ψυχοκοινωνικής υγείας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση , 2018-2019, από το Κέντρο Πρόληψης ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

«OΡΙΖΟΝΤΕΣ»

«ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ  ΓΡΕΒΕΝΩΝ» 

Σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ

 

Τέρμα Κ. Ταλιαδούρη ?Γρεβενά 51100

Τηλ/Φαξ 2462087090

Τηλ. 2462087092-94

Γρεβενά 2/10/2018

Αρ. πρ.  3592

 

Πληροφορίες:

Κολονίτσιου Θεοφανή

Ψυχολόγος

Επιστημονικά Υπεύθυνη

 

                Προς

Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενών

Κοιν/ποίηση :-Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων

Συννημένο: Αίτηση συμμετοχής

 

Θέμα: «Προγράμματα πρόληψης εξαρτήσεων και ψυχοκοινωνικής υγείας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση , 2018-2019, από το Κέντρο Πρόληψης ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»

 

Σε συνέχεια της συνεργασίας μας σας ενημερώνουμε για τα προγράμματα που πρόκειται να υλοποιήσει το Κέντρο Πρόληψης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» σχετικά με την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Για το σχολικό έτος 2018-2019, το Κέντρο Πρόληψης πρόκειται να πραγματοποιήσει τα παρακάτω προγράμματα:

  • Υποστήριξη εκπαιδευτικών στην υλοποίηση προγραμμάτων Αγωγής Υγείας σε θέματα που αφορούν τους βασικούς άξονες «Ψυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις», «Πρόληψη εξαρτησιογόνων ουσιών» ή επι μέρους θέματα συναφή με τους παραπάνω άξονες. Συγκεκριμένα προτείνονται οι παρακάτω θεματικές: 

1) Μεγαλώνω κι αλλάζω   ( Ε και ΣΤ τάξη)                                                           

Να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά να μιλήσουν για τις αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη διαδικασία της ανάπτυξής τους καθώς και τα συναισθήματα που τους

προκαλούνται. Επίσης θα υπάρχει ενότητα για τις εξαρτήσεις.

2) Γυμνάσιο ερχόμαστε (Στ τάξη)

Να βοηθηθούν στην ομαλή μετάβαση από το δημοτικό στο Γυμνάσιο

3) Ούτε καλύτερος ..ούτε χειρότερος.. απλά διαφορετικός (για όλες τις τάξεις)

Να κατανοήσουν και να καλλιεργήσουν την έννοια της ομαδικότητας , της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας .

4) Τα χαλί των συναισθημάτων.   (για όλες τις τάξεις)                                        

  Να εκπαιδευτούν στην αναγνώριση , έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων( ενίσχυση συναισθηματικής νοημοσύνης )

5) «Το σπίτι των παιδιών»   (για όλες τις τάξεις)                                                           

Να μιλήσουν για τις σχέσεις των παιδιών στο χώρο του σχολείου. Να εκπαιδευτούν σε εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης του θυμού.

6) «Ο κήπος με τις 11 γάτες»    (Α τάξη )                                                       

Να επεξεργαστούν τους παράγοντες που ενισχύουν ή αποδυναμώνουν τη χρήση ουσιών

7) «Δεξιότητες επικοινωνίας» (Δ, Ε,ΣΤ)                                                                

Να κατανοήσουν και να εκπαιδευτούν σε δεξιότητες που ενισχύουν την επικοινωνία

8) «Προλαβαίνουμε τον εκφοβισμό στην τάξη» (Δ, Ε,ΣΤ) 

Να κατανοήσουν και να εκπαιδευτούν σε δεξιότητες πρόληψης του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών.

9) «Μαθαίνω για τις εξαρτήσεις» (Ε, ΣΤ δημοτικού)

 Να κατανοήσουν το περιεχόμενο της έννοιας της εξάρτησης ,τις μορφές της(ουσίες, Η/Υ-διαδίκτυο, τυχερά παιχνίδια κ.α) , τα αίτια , τις συνέπειες καθώς και να αναλογιστούν για τη μελλοντική τους στάση απέναντι σε αυτή.

10) «Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού» (Δ,Ε δημοτικού)

Να καλλιεργήσουν ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες(οριοθέτηση, λήψη αποφάσεων , αντίσταση στην πίεση των συνομηλίκων κ.α)

11) «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» (Δ, Ε ,ΣΤ δημοτικού)

Να μιλήσουν για τις αιτίες και τις συνέπειες του καπνίσματος, την επιρροή και να αναζητήσουν τρόπους αντίστασης σε αρνητικές συμπεριφορές.

  • Εκπαιδευτικό σεμινάριο σε δασκάλους στο εκπαιδευτικό υλικό για τη διαχείριση του άγχους, «Αγχόσαυρος». (Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί το Φεβρουάριο 2019 και θα ακολουθήσει αναλυτικότερη ενημέρωση)
  • Σεμινάριο ευαισθητοποίησης στην προαγωγή της ψυχοσυναισθηματική υγείας και την πρόληψη των εξαρτήσεων. Το σεμινάριο απευθύνεται εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που δεν συμμετείχαν σε προγράμματα του Κέντρου πρόληψης (π.χ αναπληρωτές, ωρομίσθιοι) , θα υλοποιηθεί τον Ιανουάριο 2019 και θα είναι συνολικής διάρκειας 8 ωρών( εκτός διδακτικών ωρών)
  • Ενημερωτικές συναντήσεις με γονείς μαθητών Α Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλου. Στόχος των συναντήσεων είναι η ευαισθητοποίηση των γονέων στην διευκόλυνση της προσαρμογής των παιδιών στη μεταβατική φάση της εισόδου στο δημοτικό. Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται με παρουσία του δασκάλου και με τη σύμφωνη γνώμη του δ/ντή του σχολείου.
  • Ενημερωτικές συναντήσεις με γονείς μαθητών Στ Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους των τάξεων. Το Θέμα των συναντήσεων είναι «Η μετάβαση από τη σχολική στην  εφηβική ηλικία»,  θα πραγματοποιούνται με παρουσία του δασκάλου και με τη σύμφωνη γνώμη του δ/ντή του σχολείου. Η δράση θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους Α και Β εκπαιδευτικής περιφέρειας .
  • Βιωματικό εργαστήριο, διάρκειας 2 ωρών σε μαθητές της Στ Δημοτικού με θέμα : «Αποχαιρετώ το Δημοτικό-Καλωσορίζω το Γυμνάσιο» και στη συνέχεια επίσκεψη γνωριμίας (υποδοχή και ξενάγηση)στο Γυμνάσιο.

Επίσης εκτός από τα παραπάνω προγράμματα , καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι Δ/ντές και οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων , μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Πρόληψης με στόχο τη συνεργασία για την αντιμετώπιση πιθανών άλλων προβλημάτων σχετικών με την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή ψυχοκοινωνικής υγείας.

Παρακαλούμε να ενημερώσετε τους Δ/ντές και τους συλλόγους διδασκόντων στα παραπάνω.

Οι αιτήσεις συμμετοχής για τα προγράμματα θα γίνονται στο Κέντρο Πρόληψης.

Για περισσότερες διευκρινήσεις ή πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο 2462087092, κα. Ιορδανίδου Φανή, Κοινωνική Λειτουργός.

  

 

 

Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ  Δ.Σ                                                                           Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Δ.Σ

 

 

ΠΑΣΧΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ                                                      ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΑΜΜΟΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αίτηση συμμετοχής σε

Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας

του Κέντρου Πρόληψης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» Ν.Γρεβενών

Σχολ. Έτος 2017-2018

 

Α. Εκπαιδευτικό σεμινάριο σε δασκάλους στο εκπαιδευτικό υλικό για τη διαχείριση του άγχους, «Αγχόσαυρος».(Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί τον  Φεβρουάριο 2019 ) o

 

Β. Σεμινάριο ευαισθητοποίησης στην προαγωγή της ψυχοσυναισθηματική υγείας και την πρόληψη των εξαρτήσεων. (Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί τον Ιανουάριο 2019) o  

                        

Γ. Εποπτεία (συνεχή στήριξη από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης στο σχεδιασμό και στην εφαρμογής του προγράμματος καθώς και  τη διάθεση του κατάλληλου υλικού) σε προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας. 

Σημειώστε το θέμα που σας ενδιαφέρει να ασχοληθείτε με τους μαθητές της τάξης σας:

1) Μεγαλώνω κι αλλάζω   ( Ε και ΣΤ τάξη)     o                                                      

Να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά να μιλήσουν για τις αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη διαδικασία της ανάπτυξής τους καθώς και τα συναισθήματα που τους προκαλούνται. Επίσης θα υπάρχει ενότητα για τις εξαρτήσεις.

2) Γυμνάσιο ερχόμαστε (Στ τάξη)

Να βοηθηθούν στην ομαλή μετάβαση από το δημοτικό στο Γυμνάσιο

3) Ούτε καλύτερος ..ούτε χειρότερος.. απλά διαφορετικός (για όλες τις τάξεις) o 

Να κατανοήσουν και να καλλιεργήσουν την έννοια της ομαδικότητας , της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας .

4) Τα χαλί των συναισθημάτων.   (για όλες τις τάξεις) o                                          

  Να εκπαιδευτούν στην αναγνώριση , έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων( ενίσχυση συναισθηματικής νοημοσύνης )

5) «Το σπίτι των παιδιών»   (για όλες τις τάξεις) o                                                             

Να μιλήσουν για τις σχέσεις των παιδιών στο χώρο του σχολείου. Να εκπαιδευτούν σε εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης του θυμού.

6) «Ο κήπος με τις 11 γάτες»    (Α τάξη )    o                                                      

Να επεξεργαστούν τους παράγοντες που ενισχύουν ή αποδυναμώνουν τη χρήση ουσιών

7) «Δεξιότητες επικοινωνίας» (Δ, Ε,ΣΤ)     o                                                              

Να κατανοήσουν και να εκπαιδευτούν σε δεξιότητες που ενισχύουν την επικοινωνία

8) «Προλαβαίνουμε τον εκφοβισμό στην τάξη» (Δ, Ε,ΣΤ)  o 

Να κατανοήσουν και να εκπαιδευτούν σε δεξιότητες πρόληψης του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών.

 

9) «Μαθαίνω για τις εξαρτήσεις» (Ε, ΣΤ δημοτικού) o 

 Να κατανοήσουν το περιεχόμενο της έννοιας της εξάρτησης ,τις μορφές της(ουσίες, Η/Υ-διαδίκτυο, τυχερά παιχνίδια κ.α) , τα αίτια , τις συνέπειες καθώς και να αναλογιστούν για τη μελλοντική τους στάση απέναντι σε αυτή.

10) «Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού» (Δ,Ε δημοτικού) o 

Να καλλιεργήσουν ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες(οριοθέτηση, λήψη αποφάσεων , αντίσταση στην πίεση των συνομηλίκων κ.α)

11) «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» (Δ, Ε ,ΣΤ δημοτικού) o 

Να μιλήσουν για τις αιτίες και τις συνέπειες του καπνίσματος, την επιρροή και να αναζητήσουν τρόπους αντίστασης σε αρνητικές συμπεριφορές.

 

 

 

 

 Στοιχεία εκπαιδευτικού

ΕΠΩΝΥΜΟ:????????????????????????????

 

ΟΝΟΜΑ:?????????????????????????????.

 

ΣΧΟΛΕΙΟ:????????????????????????????..

 

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

ΣΤΑΘΕΡΟ ????????????????????????????.

 

ΚΙΝΗΤΟ ?????????????????????????????

Έχετε συμμετάσχει σε άλλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα προαγωγής ψυχικής υγείας;

Ναι( αναφέρετε θέμα, φορέα)????????????????????????????????????????????????????????????????

Όχι??.

                                                             Ο/Η ΔΗΛΩΝ/ΟΥΣΑ

 

 

 

 

Εμφανίσεις: 850